Ads Top

Resepi Aiskrim Coklat Homemade Sedap dan Mudah

hello apa kabar anda hari ini? apakah telah bersedia untuk membuat resepi kegemaran keluarga? hari ini saya ingin kongsikan resepi aiskrim coklat sedap dan simple. sebenarnya resepi ini telah lama disimpan di draft dan baru boleh saya terbitkan hari ini.

resepi ini saya dapat dari rakan saya di facebook dan sebelulum saya kongsikan di blog untuk anda semua. saya sudah cuba membuat aiskrim coklat di rumah dan memang rasanya sangat sedap dan gebu macam aiskrim coklat jenama walls.

Resepi Aiskrim Coklat Simple

Resepi Aiskrim Coklat Sedap

beberapa hari lalu saya juga telah kongsikan resepi aiskrim yang tak kalah sedap lainya yang boleh anda baca dibawah.

jom kita layan resepi aiskrim coklat sedap dibawah.

Bahan-Bahan
  • 3 sudu besar serbuk koko
  • 1 biji telur - opsyenal
  • 1 gelas air suam
  • 1 sdu kecil esen vanilla
  • 1 sudu besat ovelatte
  • 1/2 gelas susu pekat
Cara Penyediaan

1. siapkan blender kemudian masukan semua bahan tadi kedalam blender dan putar hingga sebati dan kembang atau selama lebih kurang 10 minit.

2. masukan bahan tadi kedalam bekas aiskrim dan tutup rapat

3. akhir sekali, simpan didalam freezer semalaman atau hingga beku dan aiskrim coklat homemade siap untuk dimakan.

bagaimana resepi aiskrim coklat ini senang sahaja kan dan sampai jumpa di resepi sedap berikutnya.

No comments:

Powered by Blogger.