Ads Top

Resepi Bebola Ayam Dengan isian Cheese Sedap

resepi bebola ayam cheese yang akan saya kongsikan nie boleh dikatakan sangat sedap dan sesuai dimakan ketika musim hujan tiba atau untuk bekal anak.

sebenarnya, makanan nie adalah hidangan masa promosi KFC dan bila dibelah dalamnya memang tampak mengujakan dan bila anda beli kat pasaranya tak pasti la harganya berapa.

pertama kali saya makan makan ini langsung suka dan saya ingin mencuba membuatnya dirumah. namun, saya tak tahu resepinya. akhirnya, saya mencari di cik google sampai pusing-pusing saya mencari tapi tak macam berapa kena di hati.
Resepi Bebola Ayam Cheese

Resepi Bebola Ayam Cheese


jadi hari nie saya membuat bebola ayam mengikuti selera saya. walaupun tak sesedap bebola cheese yang dijual di KFC tu. yang penting dah namapak bulat dan warnanya pun cantik. hehehe

pasti penasaran kan? jom kita layan resepi dibawah

Bahan-Bahan

  • 300 mg kentang dikukus dan dilecek
  • kiub keju secukupnya
  • 1 biji kuning telur
  • 3 sudu makan susu tepung
  • 1/4 st serbuk lada sulah
  • 1 sb butter tanpa garam (bila guna mentega biasa kurangkan garam)
  • garam secukup rasa
  • tambahan sedikit tepung gandum
Bahan Salutan
Resepi Bebola Ayam Cheese

  • serbuk roti
  • 2 putih telur dikocak sedikit
  • minyak untuk menggoreng
Cara Menyediakan

#1: siapkan wadah dan gaul kesemua bahan tadi dan gaul sehingga tak melekat pada tangan (bila melekat tambahkan sedikit tepung gandum)

#2: ambil sedikit adunan kemudian lemperkan dan masukan kiub keju di dalam lemperan adunan tadi. buatlah macam bola sehingga habis
Resepi Bebola Ayam Cheese

#3: panaskan minyak dalam kuali dan goreng bebola tadi pada api sederhana sampai bebola masak

#4: akhir sekali, bila dah masak angkat dan hidangkan bersama sos kegemaran anda.

bagaimana mudah kan resepi bebola ayam isian cheese yang saya kongsikan nie. saya harap artikel saya dapat memberi idea untuk anda yang ingin memasak masakan sedap ini.
Baca Juga:
resepi rendang ayam minang
resepi nasi ayam hainan
resepi ayam masak halia
jangan lupa selalu kunjungi blog saya ini kerana saya akan terus menulis resipi sedap lainya yang sayang bila anda dilewatkan.

No comments:

Powered by Blogger.